gerb01.jpg (21376 байт) Тести

Комп'ютерна підтримка навчальних дисциплін в гімназії

НВК "Гімназія №14", gimn14@lt.ukrtel.net, www.gimnazium14.narod.ru

  Розробник вчитель інформатики Гісь І.В. igis1971@mail.ru

Електронний журнал Навчальні програми Тести Моделюючі Мультимедійні проекти

 

                          Тестуюча програма

   Широке розповсюдження комп'ютерної техніки, створення автоматизованих офісів дуже змінили умови праці менеджерів і керівників підрозділів, які повинні мати доступ до інформації і вміти швидко обробити її. Але комп'ютер потрібний не лише для ділових людей, він потрібний і для психологів, вчителів. Адже за допомогою комп'ютера можна провести тест і швидко обробити його.

        Тестова програма – комп’ютерна програма, яка, використовуючи певні вхідні параметри, має можливість в реальному часі на певному часовому інтервалі отримати інформацію про дію користувачів (збирає певні дані про усі процеси, що відбуваються) і остаточно видає певний результат – вихідну інформацію.

       Тестові програми використовуються для перевірки знань користувачів, тобто будь-яку комп’ютерну програму, яка може, оброблюючи певну інформацію, зробити висновок про рівень знань користувача можна назвати  тестовою. Тестова програма повинна містити певне ядро, що має можливість оброблювати дані, тобто головною ознакою тестової програми є можливість оброблювати інформацію. Хоча, виходячи зі сфери застосування тестової програми, вона може мати деяку специфіку. Необов’язковим критерієм є перевірка знань користувача. Наприклад, якщо сферою застосування є оцінка рівня свідомості, то дана комп’ютерна програма не перевіряє знання, а робить висновок про рівень адаптованості індивіда до соціального життя. Враховуючи те, що користувач оптимально може оцінити рівень своєї адаптації, то тестова програма виконує роль психолога.

       Отже, узагальнивши означення тестової програми, можна сказати, що це програма, яка, задаючи певні питання користувачу з певної предметної області, дає висновок про рівень пристосування індивіда до життя в певній його діяльності.   

 Практична цінність та елементи тестової програми

       Виходячи з недостатньої кількості кваліфікованих професійних кадрів в певній предметній області, виникла необхідність заміни даних експертів комп’ютерними технологіями. Тобто, використовуючи знання певних експертів, знайти шляхи їх використання, щоб вони були доступні усім хто цього потребує.

       Найбільш оптимальний спосіб вирішення даної проблеми є створення комп’ютерної програми, використовуючи середовища програмування,  а також і певні прикладні середовища можна досить легко і швидко зробити програму, яка дасть можливість користувачам доступ до певних знань, які є найбільш цінними в наш час. 

       Основна практична цінність даного програмного продукту заключається в швидкому доступі до потрібної інформації. Кожен тест спрямований на позитивні зміни у свідомості користувача ( користувач усвідомлює певну інформацію про стан своєї свідомості, і, якщо це йому не подобається, намагається змінитись ). Результати тесту є досить зрозуміло викладені, тому мають психологічну цінність.

Для більш зручного доступу та зручності, кожна тестова програма має містити обов’язкові елементи.

Найбільш зручний інтерфейс має виглядати за думкою фахівців комп’ютерних наук наступним чином :

Інтерфейсна система складається з двох форм ( TForm ). Одна з них являється універсальною формою для виведення питань і отримання відповідей. Параметри форми ( текст питання і відповідь ) змінюються в залежності від номера питання і читаються з текстового файлу за допомогою деякої процедури.

Друга форма являє форму виводу результатів тесту за допомогою процедури обрахунку. яка враховує відповіді користувача, відбувається підрахунок результуючих балів. Форма виводить (служить для виведення) результатів користувачу. Слід вказати, що система отримання відповідей і система підрахунку балів – це різні процедури. Система отримання відповідей включає в себе підпрограму для читання питань і відповідей з текстового файлу. Для зчитування з текстового файлу використовуємо компонент TMemo. За допомогою методу Load from File завантажимо питання з текстового файлу. Компонент Memo має властивість Visible False. За допомогою циклу перебираємо усі записи цього компоненту. Причому кожні чотири записи присвоюємо відповідним компонентам у властивість Caption. Після цього Event onClick кнопки “ ОК “перевіряє властивість Checked кожного Radiobutton і додає відповідну кількість балів до деякої змінної ( сума балів ).

Якщо індекс рахунку кількості записів у TMemo, вказує на останній запис, викликається процедура підрахунку результатів тесту. Ця процедура показує форму виводу результатів, причому в залежності від кількості балів зчитується відповідний текстовий файл.

 Етапи створення тестової програми

              У більшості тестових програмах велике значення має не код програми, а якість тесту. Адже, виходячи з того, що більшість тестових програм має практично ідентичний інтерфейс, тому тут більше значення має зміст тесту. Він має бути підібраний так, щоб зацікавити користувача, викликати у ньому певні приємні емоції та наростання їх з кожним питанням.

       Тому, виходячи з даних міркувань, можна назвати такі основні етапи створення тестової програми:

1.                             Дослідження респондентів.

2.                             Складання відповідного тесту.

3.                             Повторне дослідження майбутніх користувачів тестової програми.

4.                             Корегування тесту.

5.                             Створення висновків ( результатів тесту ).

6.                             Перевірка висновків ( результатів ) на користувачах та збір даних про реакцію користувачів на висновки.

7.                             Написання безпосередньо програми.

8.                             Корегування програми ( зміна інтерфейсу для більш зручного користування ).

9.                             Широке дослідження готової програми на багатьох користувачах ( пробна робота ).

10.                         Розповсюдження програмного забезпечення.

 Написання програми слід побудувати таким чином:

1.                             Створити текстові файли з питаннями і висновками.

2.                             Створення інтерфейсу.

3.                             Створення усіх Event’ів та обробчиків на усі події.

4.                             Тестування програми.

5.                             Створення -версії програми та широке представлення усім користувачам.

 Наголосимо на тому, що велику увагу треба зробити на створенні зручного інтерфейсу.

 

 Домой ] Тематика робіт ] Приклади робіт ]