Хронологія

Створення

Ідея гри, за словами розробників, виникла 29 або 30 грудня 2008 року. Офіційний анонс гри був зроблений студією Wargaming.net 24 квітня 2009 року. За заявою розробників, для створення гри «Світ танків» був запланований найбільший бюджет в історії ігрової індустрії країн СНД,[56] проте точних даних про бюджет гри немає. Альфа-тестування гри почалося у вересні того ж року, на той момент було створено всього п'ять моделей танків і одна незавершена мапа. До початку закритого бета-тестування 30 січня 2010 року були готові вже кілька десятків моделей бронетехніки і три повністю закінчені мапи.[57] За чотири місяці на участь в бета-тесті було подано близько 40 000 заявок, в ході тестування проведено більше 400 000 боїв. [58] У березні 2010 року розробники оголосили, що припускають розвивати проект ще як мінімум 5-7 років.

2010 рік

24 червня 2010 року почалося відкрите бета-тестування російської версії гри 4.5 в якій були представлені школи СРСР та Німецького танкобудування, загалом 60 танків і 7 мап.[59]

8 липня стартував закритий бета-тест англомовної версії «Світу танків». [60]

12 серпня відбувся офіційний онлайн-реліз «Світу Танків»,[61] проте з технічних причин ігрові сервери запрацювали лише 13 серпня 2010 року.

23 грудня випущена версія 6.2.7, у якій був доданий новий режим гри, «Міжкланові бої», голосовий чат, дві нові мапи, нові нагороди, підтримку динамічних тіней, нові середні танки та артилерію, покращено баланс.[62].

2011 рік

27 січня 2011 європейська версія гри перейшла в режим відкритої бета-версії.[63], а 12 квітня відбувся офіційний реліз європейської весрії гри.[64]

Протягом 2011 року будо випущено оновлення з 6.3.7 по 7.1 в яких було додано: французькупортугальськуіталійську та іспанськулатвійськухорватськуугорську і сербськуголландськоюданськоюрумунськоютурецькоюфінськоюшведськоюестонською і литовською мови в європейську версію гри. Також суттєво підвищили продуктивність, додали новий інтерфейс мапам для кланових битв, системи автобану[65], нові преміум-танки,[66][67] нові мапи[68] та додано американську гілку танків[69]

19 грудня у версії 7.0, було додано тестову систему для запису і відтворення битв.[70]

2012 рік

У 2012 році було випущено оновлення гри з 7.1 по 8.2 де у гру додано дерево французьких танків[71], дерево радянських танків, гілка американських ПТ-САУ з башнями, що обертаються, гілку ПТ-САУ та САУ Франції, другу гілку ПТ-САУ СРСР, гілка легких американських танків. Також здійснені зміни в гілці радянських та американських важких танків. Додано карти: «Провінція» (невелика італійська карта), «Лайв Окс» (перша американська карта), «Хребет дракона» (перша азійська карта), «Південний берег» (курорт у Криму), «Аеродром» (Південна Африка), «Уайдпарк» (європейське місто), «Порт», «Хайвей», «Тихий берег» Додана преміум-техніка французькі ПТ-САУ FCM 36 Pak 40 (3 рівень) та САУ 10.5 сm leFH18 B2 (рівень), радянські ІС-6 та ПТ-САУ 7 рівня СУ-122-44, німецькі ПТ-САУ JagdTiger 8.8cm KwK43 L/71 та середній танк 7 рівня Panther M-10, середний танк 6 уровня Pz IV Schmalturm, британський середній танк Matilda Black Prince. Додано два нових режими випадкових боїв: «Штурм» та «Зустрічний бій».

Реорганізувало внутрішню систему гри та додано у корінь папки з грою спеціальну теку для встановлення модів «res mods».[72] Додано відображення кланових емблем на танках, а також 22 нових вміння екіпажу. Змінено фізичну модель гри: Тепер можна впасти з пагорбу чи впасти в воду та затонути, штовхнути ворожий танк, підскочити на нерівності при високій швидкості руху тощо

Також у 2012 році гра включена до складу дисциплін фінальних ігор найбільшої кіберспортивної події світу World Cyber Games[73][74].

2013 рік

Протягом 2013 року було випущено оновлення гри з 8.3 по 8.10 у яких до гри було додано гілку китайських танків,[75] гілки британських ПТ-САУ та САУ, гілку німецьких ПТ-САУ, дерево японських танків та декілька німецьких та радянських танків. Додано преміум танки: японський Type 3 Chi-Nu Kai та китайські Type 64, 112 і T-34-3, британська САУ Sexton I, німецька ПТ-САУ Е-25, ПТ-САУ СССР 6-го рівня СУ-100Y. З гри усунуто легкий радянський танк 6-рівня Т-50-2. Також додано карти «Священна долина» (Корея, весна), «Перлинна ріка», «Північногірськ» (зима), «Приховане селище» та «Північний-захід». Окрім того додано навчальну карту для освоєння основ гри, за проходження видається разова винагорода. З режиму випадкових боїв усунена карта «Порт». Також змінені характеристики багатьох танків. Гілки САУ всіх націй були продовжені до 10 рівня (до цього були до 8). Було додано новий ігровий режим «Командний бій»: поєдинки командами до 7 гравців з балансуванням команд по рівню ігрової майстерності учасників.

2014 рік

Протягом 2014 року було випущено оновлення з 8.11 по 9.5 в яких було додано новий режим «Укріпрайони» для кланових гравців.[76] Він доступний в клієнті гри і ніяк не пов'язаний з боями на Глобальній карті, низку нових карт та танків та перебаласовані існуючі. Перероблена механіка снаряду після рикошету від корпусу танку: тепер він не зникає, а продовжує рух. Також було введено новий режим «Протистояння», в якому команди збираються за націями. Він являє собою один із видів випадкового бою, однак на відміну від нього, в «Протистоянні» кожна команда складається з танків тільки однієї нації. Режим був введений на експериментальній основі, та згодом виведений через проблеми з балансом команд. Було введено новий режим «Історичні бої» який згодом було відключено та відправлено на доопрацювання. При цьому отримані медалі залишаться у гравців, а прогрес по медалях не зникне. Додано відмітки на стволах танків (для кожної нації інші).

2015 рік

Протягом 2015 року було випущено оновлення з 9.6 по 9.13 в яких було змінено формат командних боїв (7/54 замість 7/42, змінено умови перемоги), здійснено перехід на нову версію рушія гри BigWorld 2.8.1, зменшений огляд у САУ, додано особисті бойові задачі, за виконання яких можна отримати унікальну техніку, додана можливість створити взвод та запросити до нього гравця прямо в бою. Для віх низько-каліберних автоматичних пушок та кулеметів встановлена дальність польоту снаряду в 400 метрів. Змінено принцип відображення «підсвічених» ворожих танків: раніше вони відображались в квадраті 1000×1000 м., в центрі якого знаходився танк гравця, тепер квадрат 1000×1000 м. замінено на круг радіусом 564 м. Сумарна площа відображення «підсічення» не змінилась і становить приблизно 1 км². Додана гілка середніх танків Чехословаччини (I–X рівні); В інсталятор клієнту та ігровий лоунчер додана можливість вибрати SD- чи HD-версію клієнту. SD-версія відрізняється пониженою якістю текстур та меншим розміром клієнта. Додані особисті резерви. Після активації особистий резерв на деякий час збільшує отримуваних за бій вільного досвіду, досвіду танку чи екіпажу в залежності від вибраного типу. Отримати особисті резерви можна за виконання бойових задач та в преміум магазині. Додано нові ігрові події «Перевага» та «Сталеве полювання», новий ігровий режим для високорівневих танків «Бій до останнього».[77]

2016 рік

У 2016 році, станом на жовтень, було випущено оновлення з 9.14 до 9.16 в яких було покращена фізика руху — це розрахунки, які проводились виключано на сервері та не впливають на клієнтську частину гри World of Tanks. Завдяки їх поведінка техніки в грі: рух, взаємодія з іншими танками та об'єктами на картах — робиться більш реалістичною та різноманітною. Покращено звук у грі — завдяки переходу на звукову платформу Audiokinetic Wwise звуки стали більш атмосферними, інформативними та реалістичними, також звук тепер оброблюється на окремому ядрі процесора, що підвищило продуктивність на багатоядерних системах.

У російському регіоні гри додані білоруська, українська та казахська локалізації ігрового клієнту (тексти, шрифти, озвучення бойового навчання і т.п.). Численні доопрацювання інтерфейсу гри на основі популярних модифікацій. Відключено режим «Бій до останнього». Зменшена затримка системи видимості та відображення танку. Додано перший шведський танк Strv m/42-57 Alt A.2. Оновлена версія графічного рушія (CoreEngine 3.0): підвищився середній FPS, додана підтримка DirectX 11. Інтерфейс гри переведено на нову версію мови програмування ActionScript 3.0. Оновлено Scaleform SDK до версії 4.5.31, додана багатопотоковість та зменшено використання пам'яті в графічному користувацькому інтерфейсі.[78]

Кількість користувачів гри[ред. • ред. код]

Станом на 2016 рік кількість зареєстрованих у ПК-версії гри (WoT ПК) рахунків сягнула 110 млн. Кількість завантажень Android/iOS-версії гри (WoT Blitz) - 45 млн. Кількість активних онлайн користувачів на консолях - 73 млн. (37 млн. XBONE/X360, 36 млн. PS4).[79]

Версії[ред. • ред. код]

World of Tanks Blitz[ред. • ред. код]

Подпись: Докладніше: World of Tanks Blitz

У травні 2013 Wargaming анонсували масову багатокористувальницьку онлайн-гру для смартфонів та планшетів на базі платформ iOS та Android. Так само як і World of Tanks та інші проекти Wargaming, гра витримана в сетингу Другої світової війни. Концепція World of Tanks Blitz базується на масових командних танкових боїв в режимі PvP. Гра вийшла в міжнародний реліз на iOS 26 червня 2014 року. Реліз Android-версії гри відбувся 4 грудня 2014 року.

Консольні версії[ред. • ред. код]

Xbox 360 та Xbox One[ред. • ред. код]

Розробкою консольної версії ММО-екшену World of Tanks займалася студія Wargaming West, колишня Day 1 Studios, придбана компанією Wargaming 29 січня 2013 року[80]. Перший прототип був підготовлений за «лічені дні»[81]. Анонс гри відбувся в червні 2013 року на виставці E3 в Лос-Анджелесі а в стадію бета-тестування гра перейшла 3 жовтня 2013. Після закінчення бета-тестування статистика та досягнення учасників були скинуті. Реліз World of Tanks: Xbox 360 Edition відбувся 12 лютого 2014 року, видавцем стала компанієя Microsoft[82].. Гра розповсюджується в цифровому форматі за моделлю Free-to-play.

World of Tanks: Xbox 360 Edition розроблено за допомогою багатоплатформового рушія Despair, який раніше використовувався в шутері F.E.A.R. 3.

Парк техніки представлений сотнею моделей танків США, Франції, Німеччини, Великобританії та СРСР. В грі доступно п'ять класів техніки. Після реєстрації гравець отримує танк 1-го рівня з базовою комплектацією та поступово досліджує нові бойові машини, розташовані на вищих рівнях дерева розвитку.

Playstation 4[ред. • ред. код]

19 січня 2016 року розробники World of Tanks повідомили про офіційний вихід гри на PlayStation 4.[83] Гра успадкувала всі характерні риси оригінального «Світу танків»: яскраву та видовищну графіку, різноманіття мап, великий арсенал, що включає більш як 130 зразків техніки СССРСША та Німеччини. В дереві розвитку представлені легкі, середні та важкі танки, ПТ-САУ та САУ. Окрім того версія для PlayStation 4 підтримує унікальні можливості платформи, які створюють додаткову глибину відчуттів — DUALSHOCK 4, Share Play та PlayStation Vita Remote Play. World of Tanks на PlayStation 4 доступна безплатно для всіх власників акаунтів PlayStation та не потребує підтримки PlayStation Plus.[84]

Розробник[ред. • ред. код]

Подпись: Докладніше: Wargaming.net

Віктор Кислий, голова Wargaming.net, є білорусом. В лютому 2016 його особисті статки оцінюються в $ 1 млрд, а його бізнес коштує $ 1,5 млрд.[85]

Гра World of Tanks (головний продукт Wargaming.net) поширюється абсолютно безкоштовно, що дозволило наростити призначену для користувача базу до 150 млн осіб у всьому світі.

Однак без облікового запису преміум-просування в кар'єрі є повільним. Вартість передплати — 550 рос. руб. в місяць. Важка модифікація Т-34 обійдеться вже в 3128 руб. Потужні танки і швидке прокачування — основне джерело доходів Wargaming.net.

Кислий контролює 64 % компанії, зареєстрованої на Кіпрі. Ще 25,5 % належить батькові нового білоруського мільярдера. У компанії 4 тис. співробітників на 4 континентах.

Виторг за 2015 рік склав $ 590 млн. Гра World of Tanks увійшла в книгу рекордів Гіннесса за кількістю гравців, одночасно присутніх на одному сервері: понад 190 тис. З 150 млн користувачів тільки третина припадає на СНД і Європу.

Модифікації[ред. • ред. код]

Компанія Wargaming.net не забороняє використання «скінів» («шкурок», нерфіційних текстур моделей) та інших модифікацій, але й не радить втручатися в роботу клієнта гри. Wargaming.net не несе відповідальності за стабільну роботу гри з модифікованими файлами.[86]

У грі World of Tanks використовується рушій BigWorld з закритим вихідним кодом. Але кожен охочий зможе внести в гру невеликі зміни (які стосуються тільки зовнішнього виду гри та видні тільки гравцю).

Гравці розділили можливі модифікації на декілька груп:

· Заміна «шкурок» — текстур самого танку.

· Заміна моделі.

· Заміна ангара — та ж «шкурка», тільки на ангар.

· Заміна інтерфейсу — різні приціли, іконки тощо.

· Заміна заставок — зображення під час завантаження гри та карт.

· Заміна озвуення гри.

· Глобальні модифікації — зачіпають одночасно кілька аспектів гри.

Інші — різного роду ретекстуровання, але інших аспектів гри.

Українська локалізація[ред. • ред. код]

Починаючи з перших версій гри, українські гравці прохали розробників додати у гру повноцінну українську локалізацію. Проте, не зважаючи на численні звернення українських гравців World of Tanks до розробників щодо включення офіційної української локалізації, у лютому 2013 розробники їм у цьому офіційно відмовили, не давши зрозумілого пояснення своєму рішенню.[87]

Починаючи з лютого 2012 року українська неофіційна локалізація тексту (без озвучування) гри доступна у вигляді модифікації від гравця WoT під ніком RedMor.[88]

У квітні 2012 року з'явилася також українська неофіційна локалізація звуків гри (без тексту), де українське озвучення виконав Євген Малуха за сприяння гравців neviglas та SinnerInMe.[89]

У грудні 2015 року український онлайн ґейм-журнал PlayUA повідомив, що на великому брифінгу компанії Wargaming в Києві у грудні 2015, РЕ-менеджер компанії в українському регіоні заявив, що в наступному році гра World of Tanks нарешті отримає офіційну українську локалізацію.[90] Офіційна українська локалізація врешті з'явилася 10 березня 2016 року, разом з оновленням гри до версії 9.14. У цій версії розробники додали офіційну українську локалізацію (а також білоруську та казахську локалізації).[91][4]

Слід зазначити, що україномовна локалізація у грі доступна лише на серверах російського регіону. Аби мати україномовний інтерфейс граючи у європейському чи інших регіонах, необхідно встановити неофіційно зібраний патч з українською локалізацією.